Finland - the big meltdown - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Alex - WaarBenJij.nu Finland - the big meltdown - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Alex - WaarBenJij.nu

Finland - the big meltdown

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex

17 April 2018 | Finland, Jyväskylä

Waar in Nederland het zonnetje al een tijdje aanwezig was, en vele al lekker in een T-shirt in het park zaten te barbecuen afgelopen maand, is hier in Finland eindelijk het einde aangebroken van een ijstijd.

Mijn favoriete sport - voetbal - is praktisch onmogelijk in Finland, omdat de sneeuw (ook in het zuiden) zo lang blijft liggen. Het plaatje van een strakblauwe lucht, de stralende zon en glinsterende verse sneeuw was in het begin indrukwekkend, maar het aardige ging er al vrij snel van af. Sneeuw en ijs blijft glibberig, het reflecteert zonlicht als geen ander en ook het uitzicht wordt na een tijdje zelfs eentonig.

Toen ik vorige week een weekendje in Helsinki verbleef, was ik dan ook ontzettend blij om voor het eerst in een paar maanden weer een stukje gras te zien. Het landschap ziet er binnenkort weer kleurrijk en vrolijk uit, en dat maakt zowel Finnen als internationale studenten weer blij.
Het was laatst in het nieuws dat Finland het gelukkigste land ter wereld zou zijn - de lokale bewoners ontkennen het stellig. Het mag dan allemaal goed geregeld zijn, het weer is (vooral in het binnenland en in het noorden) vrij deprimerend.

Na de voorjaarsvakantie was mijn docente Fins vrolijker dan ooit - en ik geef haar groot gelijk. De kleur van groen gras heb ik nog nooit zo erg gemist, realiseer ik me nu.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex

Uitwisselingsstudent in Jyväskylä, Finland

Actief sinds 30 Jan. 2018
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 3622

Voorgaande reizen:

01 Januari 2018 - 31 Mei 2018

Studeerervaring in Finland

Landen bezocht: