Organiseren - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Alex - WaarBenJij.nu Organiseren - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Alex - WaarBenJij.nu

Organiseren

Blijf op de hoogte en volg Alex

25 April 2018 | Finland, Jyväskylä

De tijd vliegt als je lol hebt, blijkt maar weer eens. Terwijl voor mij de eerste tentamens achter de rug zijn, zijn anderen al (bijna) klaar en volgende week vliegen de eerste internationale studenten al weer naar huis. Het is een wake-up call, voor zowel de uni hier als vanuit Nederland ligt er nog een stapeltje opdrachten, deadlines en tentamens op mij te wachten.

Gelukkig staat alles netjes in mijn agenda - zowel de deadlines als de planning waaraan gewerkt moet worden. Het leven in het buitenland heeft mijn organisatievaardigheden een kleine boost gegeven; dingen gaan hier net iets anders en dat vraagt nu eenmaal wat meer voorbereiding.
Waar ik in Nederland vaak een aantal dagen van tevoren begon, merk ik nu dat ik al een aantal weken vooruit aan het kijken en plannen ben.

Het feit dat veel al vast staat en dat ik mij nu ook aan mijn eigen planning kan houden geeft me een fijn en gerust gevoel. Waar ik in de eerste maanden het werk wat meer voor mij uit schoof, gaat het de laatste weken een stuk beter. Misschien komt het door de fase, waarin ik het iets drukker krijg - Het motiveert behoorlijk als je dingen van je lijstje af kunt strepen :)

Als alles op rolletjes loopt, kan ik me ook een aantal vrije dagen en uitstapjes veroorloven - ik kijk nu al uit naar Vappu volgende week! Het schijnt een van de grootste feesten van het jaar te zijn :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex

Uitwisselingsstudent in Jyväskylä, Finland

Actief sinds 30 Jan. 2018
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 3625

Voorgaande reizen:

01 Januari 2018 - 31 Mei 2018

Studeerervaring in Finland

Landen bezocht: